Care este termenul de redobândire cetățeniei române?

După depunerea dosarului Potrivit art.11 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991 termenul legal de aprobare a acestuia de către ANC este de 6 luni, însă în realitate acest termen se mărește de 5-6 ori și dosarul ajunge să fie aprobat în 2.5-3.5 Ani. Pentru majoritatea Cetățenilor Republicii Moldova acest termen este unul destul de mare ceia ce îi face să amîne depunerea dosarului sau să caute modalități de a urgenta acest proces.

Important: Unica modalitate de a urgenta termenul Redobîndirii cetățeniei române și aprobare a dosarului este depunerea unei cereri de chemare în judecată împotriva ANC care potrivit art.11 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991 sunt obligați să aprobe dosarul în 6 luni de la depunerea acestuia. Compania ActivConsult în colaborare cu juriști profesioniști în domeniul dat, te pot ajuta să beneficiezi și tu de acest serviciu și să obții cetățenia Română într-un termen mai avantajos.

Redobândirea cetățeniei române

Ce este redobândirea cetățeniei române?

Redobândirea cetateniei Romane este procedura complexă de care poate beneficia fiecare cetățean a Republicii Moldova și a altor state care au grad de rudenie (părinți,bunei,străbunei) născuți pe teritoriul Romaniei Mari pană în anul 1940 ,28 iunie.

Care sunt pașii de redobândire a cetățeniei române?

  • Colectarea certificatelor de stare civilă moldovenești
  • Programare pentru depunerea dosarului
  • Obținerea cazierului judiciar moldovenesc
  • Aplicarea apostilei pe certificatele de stare civilă și cazier
  • Legalizarea copiilor actelor de stare civilă și de identitate la notar
  • Pregătirea dosarului după cerințele ANC.
  • Depunerea dosarului la unul dintre Consulatele României din R.Moldova sau în Romania

Care sunt actele necesare pentru depunerea dosarului?

  • Paşaportul, în original și în copie legalizată;
  • Cazier judiciar din străinătate în original și cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul. (Valabilitate 3 luni)
  • Două fotografii color de dată recentă format 3.5 cm X 4.5 cm
  • Acte de stare civilă deponent (certificate de naştere, de căsătorie, de deces sau de divorţ+extras pe actul de căsătorie -în original și în copii legalizate
  • Acte de stare civilă ascendenti (părinţi, bunici, străbunici), (certificate de naştere, de căsătorie, de deces sau de divorţ+extras pe actul de căsătorie foşti cetăţeni români) –în original și în copii legalizate
  • Acte de stare civilă în original și în copii legalizate pentru copiii minori ai solicitanţilor şi cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul;
  • Acordul părinților pentru dobândirea cetăţeniei române de către copiii minori, dat prin declaraţie autentificată la notar
  • Consimţământul minorilor de peste 14 ani pentru dobândirea cetăţeniei române dat prin declaraţie autentificată la notar în prezenţa unui părinte.
  • Cererile tipizate speciale 3 la număr

Pentru depunerea dosarului vei avea nevoie de o programare online.Specialiștii noștri sunt la dispoziția ta pentru a te ajuta! Apelează cu încredere la sprijinul nostru astfel vei putea evita greutățile care pot apărea în cursul pregătirii actelor pentru redobândirea cetățeniei Române, îți vom verifica corectitudinea actelor,îți garantăm o programare și ești gata pentru a beneficia de transportul zilnic care îl oferim către România!

Transcriere certificatelor în registrul de stare civilă Român

Transcrierea actelor de stare civilă reprezintă transferul datelor personale din actul Moldovenesc în cel Românesc. Acest proces are loc după depunerea jurământului de credință și primirea dovezii de cetățenie.

Transcriere certificatelor în registrul de stare civilă Român

Se transcriu la Consulatele României din Moldova în baza programării prealabile pe site-ul Econsulat.ro (unde termenul de așteptare este de aproximativ 6 luni) Deasemenea în România la starea civilă București sau la primăriile potrivit cărții de identitate conform domiciliului deținut. Termenul transcrierii certificatelor în România este aproximativ 2 luni,dar poate varia în dependență de orașul unde va fi transcris. Transcrierea actelor în România poate avea loc concomitent.

Care sunt actele necesare pentru transcrierea certificatului de naștere/căsătorie?

Pentru a obține certificat de naștere românesc ai nevoie de:

  • Certificat de naștere moldovenesc
  • Certificat de cetățenie
  • Buletin de identitate moldovenesc
  • Pașaport moldovenesc

Pentru a obține certificat de căsătorie românesc ai nevoie de:

  • Certificat de căsătorie moldovenesc
  • Certificat de cetățenie (deponent)
  • Certificat de naștere moldovenesc sau românesc (al ambilor soți)
  • Buletin de identitate (al ambilor soți)
  • Pașaport (al ambilor soți)

Cu ActivConsult ai posibilitatea transcrierii actelor cât cu deplasare personală atât și prin procură.
Deasemenea noi îți livrăm toate actele fără drumuri în plus.
Noi ținem la timpul și preferințele tale și suntem aici pentru a te ajuta!

Te întrebi de ce să alegi ActivConsult?

-Oferim transport zilnic în România

-Faci un singur drum ,iar buletinul îl ridicăm în baza procurii în Moldova

-Îți garantăm termenii cei mai rapizi la prețurile cele mai avantajoase!

Perfectarea cărții de identitate Românești

Cartea de identitate este documentul care se eliberează cetățeanului român cu domiciliul în România. Se eliberează pentru prima dată la împlinirea vârstei de 14 ani.

Termene de valabilitate:

  • cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani;
  • cu valabilitate de 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani;
  • cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 25 de ani;
  • cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 55 de ani.

Unde perfectez cartea de identitate Românească?

Compania noastră oferă servii de perfectare a cărții de identitate în următoarele județe:București,Vaslui,Iași,Galați.

Acte necesare pentru buletin românesc:

Certificat de naștere românesc

Certificat de cetățenie

Certificat de căsătorie românesc (după caz)

Buletin de identitate

Pașaport

Termenii de perfectare a actului de identitate variază între 1 zi și 45 zile în dependență de județul ales!

Apelați ActivConsult pentru a alege ce este cel mai potrivit pentru dvs!

Perfectare pasaport Românesc

Pașaportul românesc este un act de identitate internațional, care oferă posibilitatea traversării frontierei a circa 182 țări din lume.

Valabilitate pașaport:

  • 3 ani, pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani
  • 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 și 18 ani
  • 10 ani, pentru persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani

Acte necesare pentru a perfecta un pașaport Românesc:

  • Certificat de cetățenie
  • Certificat de naștere românesc
  • Certificat de căsătorie românesc (dacă este)
  • Buletin de identitate
  • Pașaport

De ce să alegi ActivConsult?

Avem o listă întreagă de avantaje.

  • Faci doar un drum în România
  • Îți asigurăm programare prealabilă
  • Îți garantăm asistența însoțitorului pe tot parcusul aflării în România
  • Îți ridicăm pașaportul prin procură

ActivConsult te ajută să obții pașaportul Românesc în doar 7 zile.Apelează cu încredere și te vei convinge!

Pentru a putea beneficia de Alocații este necesar să dețineți un card bancar Românesc.

Dacă nu dețineți încă un cont bancar noi vă putem ajuta.

Avem nevoie doar de o împuternicire notarială și noi vom deschide și vom aduce în R.Moldova cardul în locul Dvs.

Alocații pentru copii

Fiecare părinte dorește tot cei mai bun pentru copilul său.
Astfel statul Român a pus la dispoziția cetățenilor Români o sumă de bani lunară pentru suportul financiar al fiecărui copil.

Cuantumul alocațiilor începând cu anul 2022 reprezintă :

600 de lei (RON) pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani sau de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap

243 de lei (RON) pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani și 18 ani

Ce acte ai nevoie pentru a dispune de alocații?

  • Certificat de naștere românesc al copilului minor
  • Certificatele de cetățenie a unui sau a ambilor părinți
  • Certificatele de naștere a părinților
  • Certificat de căsătorie românesc sau declarație notarială
  • Buletin de identitate românesc și moldovenesc al părinților
  • Extras de pe contul bancar
  • Declarație notarială de la părinți

Dacă apelezi la ActivConsult :

  • îți asigurăm pregatirea dosarului cu actele necesare
  • Depunem dosarul pentru alocații prin procură în cadrul primăriilor unde este posibil acest proces
  • Primești consultări mereu când ai nevoie
  • Oferim transport si asistență pe tot parcursul depunerii alocațiilor

Preschimbare permis de conducere

Permisul de conducere este documentul care oferă posesorului dreptul să conducă diferite mijloace de transport, în dependență de categoria pe care o posedă. Fiecare persoană care deține cetățenia Română este în drept de a-și preschimba permisul Moldovenesc în cel Românesc.
Drept temei servește Cartea de identitate cu domiciliu pe teritoriul României. Deținând permisul de conducere Românesc ai posibilitatea să conduci liber un autoturism pe teritoriul statelor Uniunii Europene și să te angajezi legal în domeniul transportului.

Valabilitatea permisului este de 10 ani.

Actele necesare pentru preschimbarea permisului românesc:

  • Permisul de conducere
  • Cartea de Identitate Românească

În aceeași zi se trec comisiile medicale necesare, permisul moldovenesc se retrage, și se eliberează un permis provizoriu, valabil o lună de zile.

Cât durează preschimbarea permisului românesc?

În jur de 4 – 6 săptămâni, dacă prezentați o adeverință care atestă autenticitatea permisului de conducere moldovenesc obținută de la Consulatul Republicii Moldova din România.

Până la 4 luni, în cazul când nu prezentați această adeverință.

Angajatorii de la DIRECȚIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ȘI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR, trimit o solicitare către Republica Moldova prin care le cere dovadă că permisul depunătorului nu este fals.

Programări online/Programare Jurământ de credință

Jurământul de credință este procedura solemnă prin care persoana primește statutul de cetățean Român.

Termenul de depunere a juramântului este de 6 luni de la data comunicării ordinului Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie .

Depunerea jurământului are loc la Consulatele României din Moldova,la Consulatul României din străinătate- doar dacă ai un permis de ședere sau la sediul central al Autorității Naționale pentru Cetățenie din București

Acte necesare pentru depunerea juramântului de credință:

  • Scrisoarea de comunicare a Ordinului Președintelui ANC
  • Buletinul de identitate moldovenesc
  • Certificatul de naștere moldovenesc
  • Certificatul de căsătorie moldovenesc (după caz)
  • Pașaportul Moldovenesc
  • 2 poze color 3,5 x 4,5
  • Certificatul de naștere a minorului (dacă a fost inclus în dosar)

Deasemenea oferim servicii de programări online la consulatele României din Moldova si străinătate pentru diverse servicii:

  • Transcrierea certificatelor de stare civilă
  • Pașaport
  • Înregistrare naștere nou născut în registrul de stare civilă Român
  • Acte notariale-:procuri,declarații
  • Redobândire a cetățeniei

Pentru maximă eficiență si minim efort apeleză-ne și vei primi soluția corectă

Transport în România

Pentru a presta servicii de calitate și a deține controlul asupra depunerii,perfectării și ridicării actelor pe teritoriul României,ActivConsult pune la dispoziție clienților noștri transport zilnic în România și anume: București,Iași,Vaslui,Galați.

Ținând cont că călătoriile sunt de lungă durată transportul este dotat cu Wi-fi,Aer condiționat,TV,Scaune comode ceea ce face ca călătoria dvs să fie plăcută și să vă întoarceți acasă cu dispoziție bună. Deasemenea șoferii sunt calificați în domeniul transportului și actelor Românești, ceea ce oferă clienților un sprijin și siguranță în procesul perfectării actelor pe teritoriul României.

La deplasarea în România cu o programare din timp,clienții noștri pot alege locurile dorite în microbus și la necesitate pot porni spre România de pe traseul cursei respective. Deci,dacă planifici în viitorul apropiat o plecare în România cu scopul perfectării actelor sau Redobândirii cetățeniei Române ,apelează la serviciile ActivConsult pentru a fi deservit la cea mai înaltă calitate!

Aplicare mențiuni divorț/deces

Mențiunea constituie procedeul care documentează un divorț sau deces al soțului/soției sub forma înscrierii datelor acestuia pe partea verso a actului de naștere sau căsătorie Român.
Termenul aplicării mențiunii este de aproximativ 3-4 luni.

În cazul în care dețineți doar certificatul de naștere Românesc atunci se aplică mențiunea sub formă de două timbre tapate pe verso la acesta. Însă, dacă soții au deja un certificat de căsătorie românesc, atunci mențiunea se aplică în aceleași condiții pe actul respectiv.

Actele obligatorii pentru aplicarea mențiunilor:

  • certificat de cetățenie
  • certificat de naștere românesc
  • extras de căsătorie original
  • certificat de divorț
  • buletin
  • pașaport
  • procură notarială

Apelând la serviciile ActivConsult acest proces amplu îți va părea mult mai simplu.
Cu noi nu este necesar să vă deplasați în România,dar este deajuns să emiteți doar
o procură de împuternicire și juriștii noștri se vor ocupa de toate.